Fun with Laura, metal and memory-loss - Reisverslag uit Lund, Zweden van Victor Reijnders - WaarBenJij.nu Fun with Laura, metal and memory-loss - Reisverslag uit Lund, Zweden van Victor Reijnders - WaarBenJij.nu

Fun with Laura, metal and memory-loss

Door: Victor Reijnders

Blijf op de hoogte en volg Victor

14 November 2013 | Zweden, Lund

Allereerst bedankt voor de vele reacties! Dan zie ik ook wie mijn verslagen eigenlijk allemaal lezen. Vorige keer had ik beloofd mijn zin af te gaan maken, dus laat ik maar gelijk beginnen met het vervullen van mijn belofte:

Die avond was het eens rustig, want de volgende dag zou Laura weer aankomen in Lund! Daar zal ik dit verslag dan maar weer wat over gaan schrijven. Veel leesplezier!

Na mijn kamer weer goed te hebben opgeruimd kon ik Laura eindelijk weer van het station ophalen. Het was weer ontzettend leuk om haar bij me te hebben, al zat er maar een week tussen! We hebben wat boodschappen gedaan, omdat we eigenlijk wel hamburgers wilden gaan maken. We kwamen terug met onder andere een 1,6 kg pot augurken, dit omdat het prijsverschil tussen een 0,5 kg en 1,6 kg pot slechts 2 kronen was, en we het anders toch zonde vonden… Toen kwam de tweede uitdaging, de pot openen. De deksel zal muurvast; 2 paar handen, theedoeken, ferme tikken aan de onderkant, hamerslagen, mes en vork. Alles leek de deksel te overleven. Uiteindelijk (15 minuten later, hamburgers waren intussen al koud…) kregen we hem toch open. Die avond hebben we nog leuk Fluxx gespeeld!

Zaterdag was het helaas regenachtig, dus konden we niet echt de stad in. Daarom gingen we gezellig een taart maken, en wel een kersenkruimelvlaai. Helaas verkopen ze hier geen kersen op sap, alleen mini potjes die onbetaalbaar zijn… Dus moesten we maar switchen naar een bosbessen-frambozenkruimeltaart. Daar konden we ons wel even mee vermaken. Net als met de film die we daarna gingen kijken, The Croods (“Release the baby!”)! ’s Avonds kwamen we weer erop uit dat we zin hadden om gezellig Fluxx te spelen, en niemand hield ons tegen.

Zondag was helaas alweer de dag dat Laura terug moest op de trein naar Nederland. We gingen wat op tijd naar Kopenhagen toe, om de stad nog een beetje te verkennen. Het was vrij koud, maar de stad zag er best mooi uit! Bij het oude gerechtshof wilden we nog een foto nemen, maar een voorbijganger bood ons aan dat hij het zou doen. Helaas waren zijn fotografietalenten niet echt ontwikkeld, en weten we nog steeds niet wat er nu op het gebouw aan tekst staat… Als afsluitertje gingen we nog langs een super grote Tiger-shop (verkoopt van alles, en nog steeds betaalbaar) en daarna uit eten bij de meest romantische tent die je je maar kunt voorstellen: de Mc Donalds! Na het uitzwaaien en afscheid nemen van Laura, moest ik weer terug naar Lund. Daar gingen we gelukkig The Hobbit kijken, zodat ik niet te veel bezig hoefde te zijn met het gemis.

Maandag moest het gewone leven weer beginnen met een informatie bijeenkomst over een practicum voor Galaxies & Cosmology. Daar kregen we te horen dat we met een radiotelescoop de draaiing van de melkweg gaan waarnemen! Na wat uitleg en het prikken van de data daarvoor moest ik snel terug naar huis om me voor te bereiden voor die avond. Ik zou namelijk naar een concert in Kopenhagen gaan, en wel van Avenged Sevenfold! Eerst naar Lunds station om daar bijeen te komen met twee meiden die ook daar naartoe gingen, maar die ik verder nog niet kende. Het werd al snel gezellig en na een snelle hap bij de Mac (alweer ja…) kon het beginnen. Als voorprogramma hadden we eerst Avatar, die een nogal apart figuur als zanger had (hij was als Kiss opgemaakt, had een outfit van Slash aan en een wandelstok met een bol erop), en daarna Five Finger Death Punch die de sfeer er ook goed in kreeg. Bij Avenged Sevenfold brak het enthousiasme helemaal los en na meerdere moshpits overleefd te hebben stonden we vrij vooraan. Na een paar uur was het dan toch voorbij en moesten we terug naar het station lopen, de trein naar Lund pakken en ik in mijn bedje gaan liggen.

Dinsdagochtend weet ik eigenlijk niet echt waar ik mee bezig ben geweest… Maar ik weet dat ik ’s middags uitleg kreeg over hoe ik Matlab moest gaan gebruiken. Beetje jammer dat ik dat al kon en het toch verplicht was. Daarna ging ik de overgebleven hamburgers (met natuurlijk genoeg augurken, die waren nu toch open) maar als diner eten. Die avond ook nog met MJ (en af en toe Katie) een ontzettende slechte film, Iron Sky, gekeken.

Woensdag dan, daar zat ik ’s ochtends vroeg al weer in een lokaal voor computers voor het practicum om zelf een exoplaneet te ontdekken… Dat werd gevolgd door een college G & C over wat eigenschappen die we al weten van het universum (het wordt steeds groter, en wordt ook steeds sneller groter, etc). Daarna hadden we een beschaafd thee-uurtje, het ene college eindigt namelijk om 3 uur en het volgende college start weer om 4 uur. En omdat we (Charlotte volgt dezelfde vakken als ik) gratis thee kunnen pakken… Het college van Astrobiology ging er daarna over of het mogelijk is dat leven (vooral in primitieve vorm) reizen tussen planeten (vooral door meteorietinslagen) kan overleven. ’s Avonds zat ook weer volgepland, de groep die vorige week nog popcorn aan het maken was boven een waxinelichtje, was uitgenodigd om bij een van onze vrienden chili te gaan eten. Daar hebben we gezellig gepraat met Zweden en internationale mensen, lekker gegeten en ook gedronken.

Donderdag is op een of andere manier ook niet echt terug te halen wat ik toen gedaan heb… Ik heb in ieder geval veel gechat met Laura, boodschappen gedaan en ben ook nog naar een college van Astrobiology gegaan over astroïdeninslagen en wat die met het leven hier op Aarde hebben gedaan. ’s Avonds heb ik nog een glühwein geprobeerd, die hier in vele smaken te verkrijgen zijn, maar de smaak in Nederland is toch duidelijk veel beter!

Dat was het weer, zoals jullie kunnen zien zat de week ver vol! Foto’s die bij het verslag horen zal ik zo snel mogelijk erbij zetten. Vi ses och tack för läsning!

  • 26 November 2013 - 10:57

    Mike:

    Ik schrok al toen ik 'memory-loss' in de titel zag staan. De o-nee-niet-alweer-hè?-reactie. Gelukkig zijn het alleen maar saaie dinsdagochtenden die je niet meer bijstaan.
    Tot overmorgen! Maak je nog even van die chocobollen? :P

  • 26 November 2013 - 14:22

    Martijn:

    Ja idd Mike, ik dacht al, not again... En chocobollen zjn sowieso een goed idee! :)
    Maar leuk om weer wat van je te lezen! Ook dat je nog tijd hebt voor andere leuke dingen die helemaal niets met sterrenkunde te maken hebben. :)

  • 02 December 2013 - 13:02

    Laura:

    Beetje enorm late reactie.. Maar nu ik het weer lees grinnik ik nog steeds om de augurken, wat een belevenis was dat! Gelukkig waren onze broodjes hamburger daarna erg lekker, net als die taart^^! Verder bespeur ik een leuk contrast tussen heftige concerten en beschaafde thee uurtjes, maar vooral een prima leventje daar, houd het zo ook de laatste weekjes nog even!

    Heeeeel veel kusjes van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Minor in Lund, Zweden

Van Universiteit Twente kreeg ik te horen dat ik voor mijn bachelor Technische Wiskunde een half jaar iets anders moest gaan studeren, een zogenaamde minor. "Wat ontzetten gaaf!" was mijn eerste reactie, maar wat moest het dan worden? Theater was iets waar ik me al wel langer voor interesseerde, dus zou ik dat een half jaar kunnen doen? Na vele afwijzingen bij theaterscholen (en vooral vaak genegeerd worden) moest ik verder gaan zoeken. Toen dacht ik aan mijn andere interesse: sterrenkunde. Al jaren was ik lid van een landelijke sterrrenkunde vereniging voor jongeren, de JWG. In Twente was ik snel uitgekeken en dat betekende dat ik dus vanwege het reizen niet meer in Enschede kon blijven wonen. "Waarom dan niet gelijk ver weg?" stelde ik me als vraag. Dus ging ik aan de slag om te onderzoeken waar ik allemaal Astronomie kon studeren en waar ze ook Engelse colleges gaven. Mijn talenknobbel is namelijk nogal beperkt. Ik kwam uit in Zweden en dé universiteit voor buitenlandse studenten in Lund. Daar hebben ze ook een eigen Astronomy department, ideaal! Na een lange en soms moeilijke inschrijfprocedure is het dan toch eindelijk gelukt. Ik ga naar Lund!

Recente Reisverslagen:

12 December 2013

The Ultimate Freezing Experience

05 December 2013

The 3 musketeers in Lund and 1 stuck at an airport

28 November 2013

May the Force be with you going to the dentist!

21 November 2013

When Uppsala meets Lund (and Copenhagen)...

14 November 2013

Fun with Laura, metal and memory-loss
Victor

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 16184

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 19 Januari 2014

Minor in Lund, Zweden

Landen bezocht: