May the Force be with you going to the dentist! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Victor Reijnders - WaarBenJij.nu May the Force be with you going to the dentist! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Victor Reijnders - WaarBenJij.nu

May the Force be with you going to the dentist!

Door: Victor Reijnders

Blijf op de hoogte en volg Victor

28 November 2013 | Zweden, Lund

Het heeft weer even op zich moeten wachten, maar hier is mijn nieuwe verslag weer! Waarom ik een tijdje niet kon schrijven zullen jullie later wel horen, nu eerst tijd voor deze week.

Vrijdag begon goed, een van de dagen ervoor had ik namelijk een lijmbolletje van mijn spalkje afgebeten (alweer ja…), dus moet ik naar de tandarts. Van het telefoonnummer wat ik had werd ik niet veel wijzer; iets met een nummer wat ik door zou moeten geven en veel Zweeds gebrabbel eromheen. Dan maar er naartoe fietsen, en na 20 minuten stond ik voor de deur. Zal je natuurlijk altijd zien, is precies die dag gesloten vanwege onderwijsdag voor tandartsen… Na 20 minuten terug fietsen en enigszins bek af zijn (conditie is niet wat het ooit geweest was) mocht ik op weg naar Charlotte. We hadden namelijk met een groep Astrophysics (oplettende lezers weten nog waar dit op slaat!) studenten afgesproken een Star Wars weekend te houden. Eerst boodschappen doen en de mopshond uitlaten (die blijkbaar menstrueerde, wist niet dat dat kon), daarna was het tijd voor deel 1! Na een heel gevecht met de afstandsbediening begon de lange tocht en die vrijdag keken we ook nog deel 2. Daarna was het tijd voor wat bami! Had ik lang niet gegeten en blijkbaar was dat ook omdat het vrij Nederlands en Indonesisch is en andere landen dat eigenlijk niet kennen. Al pratend vloog de avond ook voorbij en toen moest ik toch maar eens mijn bedje in.

Zaterdag zouden we maar 1 film kijken omdat sommige van de groep ’s ochtends een tentamen hadden en andere ’s avonds een gala. Dit keer was mijn huis aan de beurt. Dus gezellig op de bank en deel 3 vloog er ook doorheen. Enige nadeel is dat je tijdens films altijd zo veel snackt… Dus om me iets minder schuldig te voelen ging ik maar even sporten. Die avond moest ik nog gauw wat studeren, maar had gelukkig ook nog tijd om gezellig met Laura te skypen!

Zondag moesten we al op tijd aan de slag, we hadden namelijk nog de laatste 3 films voor de boeg. Ook die waren erg leuk om nog eens te zien, en met heel de groep hadden we het ook zeker gezellig! Na 6 uur film kijken was ik stiekem wel een beetje kapot, dus het werd verder een rustige avond…

Maandag dan, het leven moest weer beginnen waar de ‘Dark Side’ niet steeds op de loer lag en je helaas voorwerpen niet met de ‘Force’ naar je toe kunt halen… Ik ging maar weer op weg voor de tweede keer om bij de tandarts terecht te kunnen, en deze keer waren ze in ieder geval open. Helaas kon in niet direct terecht, maar wel een afspraak maken voor die woensdag. Na een warme kop tomatensoep moest ik door naar college G & C over nucleosynthese tijdens de oerknal (tja, hoe gaat ik dat begrijpelijk maken…). Een korte theepauze later begon ook het college Astrobiology over hoe we plaatjes kunnen maken van exoplaneten en wat we daar dan over kunnen zeggen. Ook ’s avonds moest ik weer druk aan de slag met Honours.

Dinsdag moest ik evenzo druk aan de studie, onder andere een college G & C over sterevolutie (een onderwerp wat ik al voor de derde keer kreeg…), maar ook was er tijd voor skypen met Laura en ’s avonds ook weer met het thuisfront. MJ was al eerder die week naar mij gekomen om te vragen of ik eens naar zijn laptop fan kon kijken, die deed nogal vreemd. Dus met hulp van Frederik hebben we heel zijn laptop uit elkaar gehaald (ja, echt alles, tot op het moederbord, duurde slechts 2 uur), alles schoongemaakt en weer alles terug in elkaar gezet. Het is dan altijd beangstigend om een aantal schroefjes over te hebben, maar angstiger nog is het moment wanneer je op de startknop drukt. Gelukkig deed hij het weer! Met een biertje erbij vierde we dit en toen toch naar bed.

Woensdag was het dan voor de laatste keer naar de tandarts fietsen, nu om echt geholpen te worden. En ja hoor, na een week zat het lijmbolletje dan toch echt weer op z’n plek! Daarna gauw door om aan de slag te gaan een presentatie te maken voor Astrobiology over hoe we Mars kunnen gaan bewonen. Daarna een college Astrobiology om het af te maken over hoe planeten en zonnestelsel gemaakt worden. Daarna moest ik mijn kamer eens nodig gaan opruimen, vooral omdat ik de volgende dag gasten kon verwachten!

Donderdag was mijn kamer natuurlijk spic en span en moest ik op tijd op het treinstation staan. Daar kwamen namelijk Laura, Martijn en Mike aan! Een korte theepauze later met echte Zweedse pepparkakor (een traditioneel kerstkoekje in de vorm van een hartje en met de smaak van theeleutjes) gingen we op pad om Lund te bekijken. Eerst richting het park waar we de vogeltjes natuurlijk niet konden overslaan en ik duidelijk erg goed was in het intimideren van de pauw. Toen waren de botanische tuinen aan de beurt en door een andere afslag te nemen, kwamen het gaafste deel van heel de tuin tegen: de wipwap! Na ons toch zeker een half uur als kleine kindertjes te hebben gedragen (ik weet niet wat de Zweden nu van ons denken) gingen we inkopen voor het avondeten doen. Het moest natuurlijk iets typisch Zweeds worden en veel Zweedser dan Zweedse gehaktballetjes in tomatensaus kom je niet! Die avond werd het zeker ook gezellig met wat potjes Fluxx en Blackstories, maar daarna werd het tijd om met 4 personen in mijn kleine kamertje te gaan slapen.

De rest van de avonturen van de fantastische vier, de vrienden die Lund onveilig maken en daar een hele nacht in de trein voor hebben gezeten lezen jullie trouwe lezers de volgende keer (en degene die dit slechts sporadisch leest misschien niet)! Vi ses!

  • 15 December 2013 - 20:55

    Mama:

    Leuk om met je studiegenoten een weekend Star War films te kijken, en dat is zeker ook best vermoeiend. En daarna een gezellig weekend met je vrienden om je heen. Zo kom je je tijd wel door en vliegen de weken voorbij. Wel een angstige foto van de computer van MJ, maar gelukkig is het goedgekomen. Groetjes mama

  • 16 December 2013 - 10:25

    Marga:

    Hoi Victor,
    A.s. weekend zit je verblijf in Zweden er weer op en komen je ouders je ophalen. Je hebt zo te lezen, een heel leuke tijd achter de rug en je kunt je belevenissen later nog eens nalezen.
    Nu op naar de kerst en oud en nieuw en in januari nog even terug om wat tentamens af te ronden.
    Ik wens jou (en je ouders natuurlijk ook) een heel goede reis en daarna lekker genieten.
    Groetjes, Marga

  • 16 December 2013 - 22:35

    Marlies Den Rooijen:

    Hoi neef, mooi toch om je weer kind te voelen op de wipkip! Leuke foto's, lijkt Nederland wel...
    Gelukkig hebben jullie genoten van je Star Wars filmweekend, moet er niet aan denken maar dat zal wel aan mij liggen ;-))
    De laatste dagen in Zweden voorlopig voor je Victor en dan zit het er al weer op en mag/ moet je je Koffers weer inpakken!
    Hele goeie en veilige reis terug en tot snel!
    Groetjes Marlies (en Koos)

  • 17 December 2013 - 09:18

    Christien:

    Hoi Victor,

    Het eind komt in zicht. Je bent een hele ervaring rijker. Zoals ik heb mogen lezen en van je ouders heb vernomen heb je er vele leuke dingen meegemaakt.
    Maar.... ik, en vast veel meer mensen met mij, vinden het ook heel fijn als je weer terug bent.
    Dat we je verhalen niet alleen kunnen lezen. Maar ook kunnen horen en je kunnen zien.
    Dus pak je spullen in en kom maar weer snel terug naar het (warme) Nederland.
    Goede reis en tot snel!
    Groetjes, Christien en Lars.

  • 18 December 2013 - 11:10

    Laura:

    Heej Victor,

    Leuk weer te lezen over star wars weekeindes die och vermoeiend kunnen zijn, gevechten met de tandartsbureaucratie en natuurlijk over de aankomst van ons bij jou. Want dat vind ik natuurlijk het leukste! Maar goed te lezen dat er ook nog hard gestudeerd wordt hoor.. Over het weekeinde schrijf ik reactie onder het volgende verslag!

    kusjeeeeeeeeeeeeeees Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Minor in Lund, Zweden

Van Universiteit Twente kreeg ik te horen dat ik voor mijn bachelor Technische Wiskunde een half jaar iets anders moest gaan studeren, een zogenaamde minor. "Wat ontzetten gaaf!" was mijn eerste reactie, maar wat moest het dan worden? Theater was iets waar ik me al wel langer voor interesseerde, dus zou ik dat een half jaar kunnen doen? Na vele afwijzingen bij theaterscholen (en vooral vaak genegeerd worden) moest ik verder gaan zoeken. Toen dacht ik aan mijn andere interesse: sterrenkunde. Al jaren was ik lid van een landelijke sterrrenkunde vereniging voor jongeren, de JWG. In Twente was ik snel uitgekeken en dat betekende dat ik dus vanwege het reizen niet meer in Enschede kon blijven wonen. "Waarom dan niet gelijk ver weg?" stelde ik me als vraag. Dus ging ik aan de slag om te onderzoeken waar ik allemaal Astronomie kon studeren en waar ze ook Engelse colleges gaven. Mijn talenknobbel is namelijk nogal beperkt. Ik kwam uit in Zweden en dé universiteit voor buitenlandse studenten in Lund. Daar hebben ze ook een eigen Astronomy department, ideaal! Na een lange en soms moeilijke inschrijfprocedure is het dan toch eindelijk gelukt. Ik ga naar Lund!

Recente Reisverslagen:

12 December 2013

The Ultimate Freezing Experience

05 December 2013

The 3 musketeers in Lund and 1 stuck at an airport

28 November 2013

May the Force be with you going to the dentist!

21 November 2013

When Uppsala meets Lund (and Copenhagen)...

14 November 2013

Fun with Laura, metal and memory-loss
Victor

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 16197

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 19 Januari 2014

Minor in Lund, Zweden

Landen bezocht: